På DieselHouse kan man finde en speciel udstilling om Selandia. Selandia var det første dieselmotordrevne skib, der blev godkendt til at sejle på oceanerne.

Skibet blev til, i et samarbejde mellem B&W og ØK, der betragtede dieselmotoren som en effektiv afløser for dampmaskinen. Dieselmotoren var mere effektiv som fremdrivningsmotor fordi den havde en bedre virkningsgrad, behøvede mindre plads til brændstof og fordi den medførte en stor mandskabsbesparelse i maskinrummet.
Selandia blev bygget på B&W’s værft på Refshaleøen og gennemførte en succesfyldt prøvesejlads i det tilisede Øresund i februar 1912. Skibet blev afleveret til ØK den 17. februar og gik efterfølgende ud på sin jomfrurejse den 22. februar 1912 med Bangkok som slutdestination. Skibet havde 900 tons olie i tanke i bunden af skibet -således var der brændstof nok til både udturen og hjemturen, det var nemlig ikke muligt dengang at tanke i Bangkok.

Skibet vakte stor opsigt over hele verden og gav både ØK og B&W et kommercielt og teknologisk forspring sammenlignet med konkurrenterne. Selandia var starten på udfasningen af dampmaskinen som skibsfremdrivningsmaskineri og grundlaget for den succes dieselmotoren har fået i dag.